Door u aan te melden voor en gebruik te maken van het forum verwerkt de gemeente Heemskerk de volgende persoonsgegevens
- Voor- en achternaam
- E-mail adres
Waarom hebben wij uw persoonsgegevens nodig
- Het kunnen versturen van aangevraagde informatie
- Het beantwoorden van uw vragen
Hoe lang bewaren wij de persoonsgegevens?
De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan dat het forum beschikbaarheid blijft tenzij er een wettelijke plicht is de gegevens langer te bewaren.
Heeft u hier vragen over, dan kunt u contact met ons opnemen met onze privacy deskundige via privacy@heemskerk.nl
Verstrekking aan andere organisaties
De gemeente verstrekt uw persoonsgegevens niet aan andere organisaties zonder dat u daarvoor toestemming heeft gegeven, tenzij de gemeente daartoe een bevoegdheid heeft op grond van een wettelijke bepaling.
Met organisaties die – in opdracht van de gemeente – uw gegevens verwerken, sluiten wij een verwerkersovereenkomst. De gemeente blijft verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens.
Uw rechten
U heeft een aantal rechten als de gemeente uw persoonsgegevens gebruikt:
- Recht op informatie: u heeft het recht om te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gaat gebeuren en hoelang ze worden opgeslagen.
- Recht op inzage: u heeft het recht op inzage in uw persoonsgegevens die bekend zijn bij de gemeente.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht om uw persoonsgegevens aan te vullen, te corrigeren, te laten verwijderen of af te laten schermen wanneer u dat wenst.
- Recht om vergeten te worden: wanneer u toestemming geeft aan de gemeente om uw gegevens te verwerken, dan heeft u het recht om de persoonsgegevens ook weer te laten verwijderen.
- Recht op het overdragen van uw gegevens: u heeft het recht om al uw persoonsgegevens op te vragen bij de verwerkingsverantwoordelijke, en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens door de gemeente. De gemeente voldoet hieraan, tenzij er gerechtvaardigde gronden zijn voor de verwerking.
Inzagerecht
Als u een aanvraag wilt doen tot inzage in uw persoonsgegevens, kunt u contact opnemen met de gemeente via privacy@heemskerk.nl
U kunt uw verzoek digitaal of schriftelijk indienen. De gemeente reageert schriftelijk binnen 4 weken. U kunt daarna aan de gemeente vragen om uw gegevens aan te vullen, te verbeteren of te verwijderen. Geef in uw verzoek aan welke wijzigingen u wilt. Ook hierop reageert de gemeente binnen 4 weken. Wij vragen u altijd om u te identificeren.
Beveiliging
De website maakt gebruik van een betrouwbaar SSL-certificaat zodat uw gegevens versleuteld worden verzonden. Daarnaast zal de gemeente Heemskerk alles in het werk stellen om uw persoonsgegevens te beschermen, zo worden passende beveiligingsmaatregelen genomen om verlies of onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens tegen te gaan.